De kop is er af !

Een grote groep enthousiaste lopers zijn donderdagavond gestart met hun eerste training voor de 5 kilometer. Nog wat onwennig zijn de eerste pasjes gemaakt: tweemaal een serie van 5 keer 1 minuut lopen en een minuut wandelen.

Wil je het nogeens beleven, klik dan hier. Dan krijg je ook te zien hoeveel kilometer dat al niet is.

Tijdens de warming-up hebben we aandacht besteed aan de houding. Dit blijft een terugkomend item. Loop rechtop, dan kan je lichaam veel beter de schokken opvangen. Ook heb je op deze wijze veel meer lucht in je longen.

De regen viel gelukkig mee maar toch kon het niet voorkomen worden dat de schoenen nat werden. Lees hieronder hoe je daar mee om moet gaan.

Een veel gehoorde klacht bij hardlopen is last van kuit en scheenbeen. Als preventie hebben we hiervoor de calf-raise oefening gedaan. Het is verstandig dat je deze oefening ook thuis doet. In de naslag zie je een filmpje waarin het nog eens is uitgelegd.

Tot dinsdag!

Rob, Marien, Willem, Erwin, Vincent, Jos, Irma, Sandra en Ellen

Naslag:

Soms is het net even wat teveel informatie of wil je het gewoon nog eens rustig nalezen. Je kan dat doen door hieronder op een link te klikken.

Schema
Presentatie schoenen-kleding
Presentatie blessures
Natte schoenen
Calf raises


Twitter