D-Groep Anearobe drempel training

Beste lopers van de D-groep,

Dinsdag 15 september staat de training ‘anearoabe drempel training’ op het programma. Een jaar geleden hebben we deze training ook gedaan en met een nieuw seizoen gaan we deze als nulmeeting doen en later in het seizoen weer en kunnen we/julie kijken wat de vorderingen zijn. LET OP, kom je terug van een blessure dan kan je niet meedoen aan deze training na de lange rust periode. 

  1. Meld je aan via de website;
  2. Let op de 1,5 meter afstand onderling;
  3. Inhalen is niet nodig tijdens deze training;
  4. Ga door tot je echt niet meer kan, is het klaar dan stop je en kijk je wat op dat moment je hartslag is en onthoud de snelheid die je liep toen je stopte. Max hartslag en het max tempo/snelheid kan je na de training invoeren op de website en je zones worden berekend: https://www.av-mtk.nl/site/anaeroob.php.

Door de juiste hartslagzones te bepalen en deze ingesteld te hebben in jullie hartslagmeter kunnen wij, de trainers, jullie laten trainen op jullie eigen zones tijdens een anaerobe training.

Hebben jullie een sporthorloge met ingebouwde hartslag meter of borstband zorg er dan voor dat het horloge is opgeladen en zo ingesteld dat je je hartslag goed kan aflezen van je scherm.

Vandaag toevallig via ProRun een artikel over het bepalen van je omslagpunt, en ook voor jullie: deze training is helemaal gratis:

https://www.prorun.nl/training/bepaal-zelf-je-omslagpunt/

Andere artikelen over hartslagzones ter info, wat kan je ervan leren om op zones te lopen

https://www.hardloopzone.nl/hartslagzones/

https://www.runnersworld.com/nl/training/looptips/a27466215/dit-zijn-hartslagzones-trainen-hardlopen/

 

Opbouw training:

Inlopen vanaf de KOAG velden (vertrek 20.00 uur)                                                 

Warming Up                                                                

Drempeltraining (400 meterbaan Vijverlaan):

We beginnen met 2 minuten op 8 km/u (dit is 07.30 min/km). Hierna elke 2 minunten een km/u sneller. Zijn de 2 minuten voorbij dan horen jullie een signaal en zal de begeleider (op de fiets voor jullie) gaan versnellen naar het volgende tempo.                          

Uitlopen richting de KOAG velden                                                                    

Cooling Down   

 

Tot dinsdag en vergeet je niet tijdig aan te melden zodat wij weten hoeveel lopers er zijn. En zijn er nog vragen vooraf aan de training, vanaf 19.30 uur zal Ingrid aanwezig zijn om jullie vragen te beantwoorden of helpen bij het instellen van jullie hartslagmeter (sporthorloge).

Met sportieve groet,

Ingrid, Marien en Erwin

2020-09-16 13:13:57

Synchroniseer
Connect Strava

Twitter